Výchozí materiál na Bonsai Cup Libčany Podzim 2006
8.10.2006

První kolo se bude tvarovat tento Jalovec
Finalní rostlina bude Jalovec čínský

 





Seznam přihlášených :

1. Seidel Ladislav
2. Trávníček Jiří
3. Pavlar Dalibor
4. Moravec Martin
5. Jašek Jiří
6. Pelikánová Petra
7. Ondráčková Denisa
8. Kozová Nikola
9. Hegerová Lucie
10. Pachl Martin
11. Mlýnek David
12. Psota Josef
13. Havlíčková Anežka
14. Reimont Tomáš
15. Beran Pavel
16. Homola Tomáš
17. Poupa Jaroslav
18. Šubrt Antonín
19. Náprava Jan
20. Kopálová Šárka
21. Sladký Petr
22. Ladra Pavel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Přihlásit
se můžete na e-mailu kde napíšete vaše jmeno a příjmení a kontakt na vás.

Místo konání sál Pohostinství u Bohouše v Libčanech
(pod kostelem asi 2 minuty cesty pěšky od Bonsai centra Libčany)

PROGRAM:

- 9.30 až 10.15 hod. registrace soutěžících, vylosování rostlin pro tvarování

- 10.15 až 12.15 hod. tvarování soutěžících, hodnocení poroty

- 12.15 až 13.00 hod. oběd

- 13.00 až 14.00 hod. prohlídka Bonsai centra, ve kterém bude výstava (možné od 10.00 do 18.00 hod.)

- 14.00 až 14.30 hod. vyhlášení 8 finalistů porotou

- 14.30 až 16.30 hod. tvarování finalistů

- 17.00 až 17.30 hod. vyhlášení výsledků

PODMÍNKY pro soutěžící:

Soutěže se může zúčastnit každý bez omezení (mimo kapacitu sálu, do 42 tvarujících a asi 10 náhradníků)

Ve startovném 150,- Kč, které se bude vybírat při registraci je obsažena cena jalovce pro tvarování, takže si budou tvarovat vlastní, vylosovaný, stromek, navíc soutěžící a porotci obdrží oběd zdarma.

Soutěžící by měli mít vlastní nářadí a tvarovací dráty. Otáčecí stolky a rostliny na tvarování jsou připraveny.

Účastník, který ve dvou kolech po získá první, druhé nebo třetí místo již příště nebude soutěžit a připadne mu čestná role – může se zařadit do sboru rozhodčích. Důvod je jednoduchý. Chceme, aby se dostalo i na další zájemce o tvarování a nevítězili neustále titíž.(mimo žen a mládež do 18 let)

Hlavní myšlenka Bonsai cupu Libčany:
cílem není zjistit to, kdo je ve tvarování bonsají nejlepší. Hlavním smyslem je umožnit setkávání demonstrátorů a zájemců o tvarování a pěstování bonsají. Pro diváky je to pak možnost vidět různé přístupy k problematice utváření bonsají z téměř shodného výchozího rostlinného materiálu.


JAK SE BUDE HODNOTIT
BONSAI CUP LIBČANY


a) NEBARI – NÁBĚHY KOŘENŮ, důležité při definování pohledové strany. ………..

b) TACHIGARI – VÝŠKA ROSTLINY, výběr pohledové strany tak, aby byla ………..
ideálně vidět linie stromu.
c) BRANCHES – VĚTVE, zda je dobře zvolena hlavní větev, správně určený ………
vrchol atd.
c) TECHNIQUES – WIRING, technika drátování, ne chaotické, dostatečně pevné ……...
bez poškození kůry.
d) TECHNIQUES – PRUNING, technika průklestu, střihu …………………………...

e) TECHNIQUES – OTHERS (Jin, Shari, Uru), technika provedení JIN, SHARI, ………
URU, (mrtvé dřevo), přirozenost, Při odstraňování většího
množství kůry naznačit křídou. Čistota odstranění větví.
f) HEALT – ZDRAVÍ ROSTLINY, posoudit životaschopnost stromku po zásahu. ……..

g) AESTHETICS – DESING, estetika, míry v harmonii a proporcích. …………………...
šířka,výška k síle kmene
h) AESTHETICS – DEPTH, zda má strom hloubku, posouzení zadní strany. …………...

i) AESTHETICS – NATURAL APPEARANCE, přirozený vzhled. …………………….

j) AESTHETICS – BALANCE , estetika rovnováhy ……………………………………

Rozhodčí č. …. jméno: …………………………… CELKEM BODŮ: ………...

BODOVÉ HODNOCENÍ:

Důležité kriterium je životaschopnost rostliny po zásazích !!!
- konečný výsledek by měl odpovídat přirozenému vzoru z přírody
- umělecký potenciál jednotlivých soutěžících
- uvědomit si, že se jedná o první zásah do rostliny,posoudit zda je kandidát schopný vidět budoucí tvar
- rostlina může být defektní, není v misce
- krátký čas bez možnosti náprav vad rostliny, práce pod stresem
- zaměřit se 0 = nejhorší, 10 = nejlepší

0 - totálně špatné
1 - pochybnosti
2 - pocit, že uspěchal vstup do vrcholové bonsajistiky
3 – začíná být na dobré cestě, ale není uspokojivé
4 – dělá dobré kroky, ale je nutné je vypilovat
5 – má to v ruce a chápe bonsajovou estetiku
6 –7 - dost kvalitní práce, pokročilá úroveň techniky a estetiky
8 – 9 – top dílo, esteticky vysoká kvalita práce + perfektní technika
10 – úroveň srovnatelná s nejlepšími mezinárodními demonstrátory